Vaikuttava vuorovaikuttaja

Haluatko kehittyä vuorovaikuttajana ja ymmärtää vuorovaikutustilanteita paremmin? Tuntuuko siltä, että palautetaitoja olisi hyvä kehittää? Tässä valmennuksessa keskitytään siihen, miten viestit onnistuneesti esimerkiksi asiakastilanteissa, esiintymistilanteissa tai palavereissa.  Saat valmennuksessa käytännönläheisiä työkaluja hankaliin vuorovaikutustilanteisiin ja siihen, miten lisäät vaikuttavuutta omaan vuorovaikutukseen.  

 

Valmennus on suunniteltu asiantuntijoille ja esihenkilöille, jotka haluavat kehittyä vaikuttavana viestijänä ja saada käytännön työkaluja hankaliin vuorovaikutustilanteisiin. 

Mitä on hyvä vuorovaikutus? 

Hyvä vuorovaikutus perustuu osapuolten väliseen kuunteluun, arvostukseen ja luottamukseen.   

Käytännössä hyvä vuorovaikutus tarkoittaa: 

  • aktiivista kuuntelua – kiinnostusta, tietoista läsnäoloa ja halua ymmärtää toista 
  • kunnioitusta ja avoimuutta – ajatusten ilmaisua rehellisesti ja toisten näkemysten arvostamista 
  • ratkaisukeskeisyyttä – keskittymistä mahdollisuuksiin ja etenemiseen ongelmien sijaan 
  • kykyä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta 
  • vuorovaikutusta tukevaa nonverbaalista viestintää, kuten kehonkieltä, ilmeitä ja eleitä. 

Hyvä vuorovaikutus sujuvoittaa yhteistyötä ja vähentää työympäristössä tapahtuvia yhteentörmäyksiä niin työntekijöiden välillä kuin asiakkaiden kanssa. 

Kenelle Vaikuttava Vuorovaikuttaja –koulutus sopii? 

Koulutus sopii esihenkilöille, asiantuntijoille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille ja asiakasrajapinnassa toimiville.

Valmennuksen tavoitteet ja sisältö 

Sisältöjä räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan ja oppimista syvennetään erilaisilla tehtävillä. Voidaan toteuttaa etävalmennuksena.  

Minä vuorovaikuttajana 

  • Tunnistat erilaisia vuorovaikutustyylejä 
  • Olet tietoisempi omista tavoistasi reagoida eri tilanteissa 
  • Tiedostat nonverbaalin viestinnän vaikutuksen viestintätilanteessa  
  • Tunnistat omia vahvuuksiasi 

Vuorovaikutuksen avaintyökalut 

  • Opit kuuntelemaan entistä paremmin  
  • Osaat muotoilla vaikuttavia kysymyksiä  
  • Osaat vaikuttaa omaan läsnäoloon 
  • Tiedät, miten vuorovaikutustilanne voi ohjata eteenpäin 

Haastavat tilanteet haltuun

  • Sinulla on työkaluja haastaviin vuorovaikutustilanteisiin ja osaat mukauttaa omaa viestintääsi tilanteeseen sopivaksi.  
  • Ymmärrät tunteiden merkityksen vuorovaikutustilanteessa  
  • Osaat rakentaa ongelmista tavoitteita ja tiedät, mitä ratkaisukeskeinen ote on.  

Palautetaidot vuorovaikutuksen vauhdittajana   

  • Osaat rakentaa keskustelulle suotuisan ilmapiirin 
  • Olet tietoinen erilaisista tavoista antaa palautetta ja niiden vaikutuksesta  
  • Tiedät, hyvän palautekeskustelun rakenteen  
  • Olet pohtinut itseäsi palautteen vastaanottajana 
  • Osaat rakentaa tiimiin myönteistä palautekulttuuria  

Valmentaja

Marianne on kokenut viestintä- ja vuorovaikutusalan ammattilainen, jolla on omakohtaista kokemusta asiakaspalvelutehtävissä toimimisesta sekä muodollista koulutusta ilmaisutaidon opinnoista 1,5 vuoden ajalta. Hän on myös harrastanut improvisaatioteatteria sekä kouluttautunut DiSC – vuorovaikutusvalmentajaksi. Marianne hyödyntää vuorovaikutuskoulutuksissa monipuolisesti myös coaching osaamistaan. Hän on valmentanut vuorovaikutuksen teemoista lähes 20-vuotta.
KM, FM, Certified Business Coach Master®

Asiakkaan palaute

Marianne Hemminkioli tosi hyvä kouluttaja ja koulutus antoi paljon omaan työhön! Sain paljon konkreettisia vinkkejä ja myös oivalluksia. Kuuntelemisen taito, avoimet kysymykset, katsekontakti, virittäytyminen – kyllä nämä kaikki on hyvä pitää mielessä. Opit tulevat heti käyttöön. 

Hyvä rytmitys, tehtävissä napakat sisällöt ja läpikäynti.  

Tapaamisissa oli vapautunut ja turvallinen tunnelma,
mikä kannusti ”laittamaan itsensä likoon”.
 

Auta työyhteisöä löytämään
täysi kapasiteetti!

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous tai lisätietoa Vaikuttava vuorovaikuttaja –koulutuksesta.