Kuka olen?

Mariannella on takanaan satoja valmennuksia. Hänellä on vahva teoreettinen sekä käytännön kokemus osaamisen kehittämisestä. Työtä tehdään valmentavalla otteella.

  • Koulutus: kasvatustieteiden maisteri (KM) sekä filosofian maisteri (FM) (Kulttuurienvälisen vuorovaikutuksen maisterinohjelma). Aikuiskouluttajan muodollinen pedagoginen pätevyys. Certified Business Coach (ICF). Suomen Coaching yhdistyksen jäsen.  Kolmen vuoden draamaopinnot Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopstossa.  DiSC-vuorovaikutusvalmentaja.
  • Tällä hetkellä myös koulutuspäällikkönä ja henkilöstön kehittämistehtävissä (HRD) Yliopiston Apteekissa.
  • Julkaisut: Innostu ja onnistu opetuksessa – opas, Aalto-yliopisto
  • Käsikirjoitustyö verkkosivusto Taitavaksi-esiintyjäksi OK-opintokeskus.
  • Kokemus:  aikaisemmin kehittämiskonsulttina yrittäjyyden ohella Oiva Akatemiassa (Helsingin kaupungin liikelaitos). Tehtävänä mm. työyhteisöjen kehittäminen, fasilitointi, coaching, interaktiivisen Oman työn kunkuksi-projekti (työhyvinvointia edistävä verkkosivusto). Useiden vuosien kokemus koulutusalalta- ja aikuiskoulutuskentältä. Kokemusta yksityiseltä ja julkiselta puolelta sekä järjestökentältä. Osaamista testattu kouluttaja- ja tutkimustehtävissä yrittäjyyshankkeessa Ecuadorissa ja ohjaustehtävissä Meksikossa sekä Boliviassa.
  • Valmentajana ja ihmisenä: iloinen ja energinen. Palautteessa kiitelty positiivisesta otteesta, energisyydestä,  asiantuntijuudesta ja monipuolisuudesta työmenetelmien käytössä.

Mariannen valmennusfilosofia

  • Ilmapiirin tärkeys muutoksen ja oppimisen mahdollistajana. Luottamuksellisen ja avoimen ilmapiirin luominen koulutustilanteessa on tärkeää.
  • Toiminnalliset työskentelytavat osallistavat ja tehostavat asioiden omakohtaista oppimista.
  • Teoriatieto on kytkettävä käytäntöön, jotta tietoa osataan hyödyntää myöhemmin. Tämä tapahtuu esimerkein, tekemisen ja oman ajattelun kautta. Mitä-tiedon lisäksi tarvitaan tietoa miten.
  • Kehittämisnäkökulma on aina läsnä. Kuinka asioita viedään eteenpäin valmennuksen jälkeen? Asioista innostuminen mahdollistaa oppimiprosessin jatkumisen vielä tilaisuuden jälkeen.